FANDOM

Akcja strun - wysokość strun nad podstrunnicą. Dobór zależy od techniki stosowanej przez gitarzystę. Można ją regulować na bardzo wiele różnych sposobów.

Problemy z akcją strunEdytuj

Niewłaściwa akcja strun może być przyczyną problemów w nauce gry. Zbyt wysoka akcja strun powoduje, że trudno jest prawidłowo dociskać struny, zwłaszcza na wyższych progach. Z kolei zbyt niska akcja strun może wywoływać brzęczenie spowodowane obijaniem się strun o progi.

Bardzo niewłaściwa akcja strun może występować w gitarach niskiej jakości lub powstać w wyniku złego traktowania gitary (np. przechowywania jej ze zdjętymi strunami).

Jak regulować akcję strunEdytuj

Akcja strun może być zła z powodu niewłaściwych ustawień mostka, zbyt wysokiego lub niskiego siodełka albo progu zerowego, ewentualnie nieodpowiedniego wygięcia gryfu. Jeśli w tych elementach jest regulacja, należy z niej skorzystać, jeśli nie, trzeba podpiłowywać, szlifować albo w ostateczności wymienić. Czasem zdarza się, że progi są źle nabite - wtedy należy nakleić papier ścierny o gramaturze 600-800 na szklaną szybkę i przeszlifować progi aż będą równe.

Zobacz teżEdytuj